Nieuwsbrief april

Geplaatst op 29-03-2024  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Dirk van Vooren  -  Bron: Menno

Nieuwsbrief april 2024.

Beste leden van WSV De Dintel,

Na een zeer geslaagde en goed bezochte Algemene Leden Vergadering

afgelopen 24 maart gaan we toch echt beginnen aan een nieuw vaarseizoen.

·       Het drinkwater op de steigers is aangesloten.

·       Vanaf heden kun je weer naar je eigen ligplaats verkassen. Vergeet niet de havenmeester te vragen jouw meterstand op te nemen van zowel je winterplek als je vaste ligplaats. Wel zo prettig als de facturatie straks klopt.

·       Bij de havenmeester kunnen de meeste leden gratis een nieuw Dintel vlaggetje ophalen. Degenen die in 2023 een vlaggetje hebben opgehaald moeten nog een jaartje wachten, of € 5,00 per vlaggetje betalen.

·       Thema van 2024: Schone boot.

6 april: De schepen die op de wal in winterberging staan gaan te water.

·       Voor de schippers die op de wal staan; volg de instructies op die je per mail gekregen hebt.

·       Voor de overige personen die deze dag op de haven aanwezig zijn; zorg ervoor dat de takelwerkzaamheden ongehinderd en veilig kunnen plaatsvinden.

·       Auto’s kunnen pas op het haventerrein als de kraan vertrokken is. Parkeren op de gastenparkeerplaats, en in het gras langs de toegangsweg naar de haven. Let op dat de kraan ongehinderd kan passeren bij aankomst-en vertrek.

17 april:  Informatieavond woensdagavond zeilwedstrijden.

Deze avond is belangrijk voor nieuwe deelnemers, maar ook voor de schippers die reeds meerdere keren hebben deelgenomen.

·       Voor schippers, bemanning en opstappers.

·       Geen wedstrijd ervaring; geen probleem.

·       We behandelen interactief de nieuwste versie van het wedstrijd reglement.

·       Uitleg over het palaver vóór iedere wedstrijd.

·       Het gebruik van de wedstrijd app.

·       Je kan meteen inschrijven.

·       Als je nog twijfelt over je deelname, kom dan zeker naar deze avond.

·       Aanvang 19.30 uur. Deur open vanaf 19.00 uur.

·       8 woensdagavonden, één competitie, sportieve gezelligheid is het motto.

20 april : Openingstocht 2024.

·       Voor zeil -en motorschepen.

·       Waar naar toe is nog een verassing.

·       We blijven op zoet water.

·       Bij harde wind; dan is er een alternatief programma.

·       Start: 09.30 uur palaver met koffie in de loods.

·       Inschrijven op de lijst in het clubgebouw.

Windpark Karolinapolder:

Kregen bericht van RWE dat zij mogen starten met bouwwerkzaamheden van Windpark Karolinapolder. Werkzaamheden zullen plaatsvinden van  Maart 2024 tot medio 2025. Primaire toegangsweg is Sasdijk , snelheid van bouwverkeer zal worden verlaagd naar 30km/uur. Verdere info kun je vinden op onze website.

Wensen jullie een mooi en veilig vaarseizoen toe!