zw1

2023 “De Joop Bierkens Trophy”

Al sinds jaren worden bij WSV de Dintel op woensdagavond zeilwedstrijden georganiseerd.
Deze wedstrijden varen wij op het Volkerak juist naast de ingang van de vluchthaven en er wordt gestreden om de “Joop Bierkens Trophy”. In totaal worden er 8 wedstrijden gevaren waarvan de 6 beste meetellen voor het klassement.

Naast het sportieve aspect bevorderen de wedstrijden ook de sociale contacten op de haven. Na afloop worden tijdens de borrel en bekendmaking van uitslag de meest opmerkelijke manoeuvres nog eens uitgebreid besproken. Plus natuurlijk tips en tricks hoe je nog sneller of slimmer kunt varen.

De wedstrijden zijn zeker niet alleen voor getrainde wedstrijdzeilers. Altijd zal bij WSV de Dintel wedstrijden, het toerkarakter behouden blijven. Iedere zeiler van onze vereniging kan aan deze wedstrijden deelnemen.

screenshot-2022-03-05-at-10-42-59Joop Bierkens was deelnemer van het 1e uur aan de zomeravondwedstrijden.
Met Joop kon je bij uitstek tot diep in de nacht discussiëren over rating, voorrangregels en vooral zeiltrim. Helaas is Joop veel te vroeg van ons heen gegaan. Ter nagedachtenis aan Joop is besloten de wisselbeker naar hem te vernoemen.

Lees hier het verslag van de wedstrijden van 2023

De data voor de wedstrijden 2024 zijn

nformatieavond 17 april
1e zeilwedstrijd 8 mei
2e zeilwedstrijd 15 mei
3e zeilwedstrijd 22 mei
4e zeilwedstrijd 29 mei
5e zeilwedstrijd 5 juni
6e zeilwedstrijd 12 juni
7e zeilwedstrijd 19 juni
8e zeilwedstrijd met prijsuitreiking 26 juni

Indien ingelogd zie je hieronder de inschrijfformulieren.

Hier onder zie je de aanvullende informatie.

"Boeienrace" + BBQ 2024

Dit jaar gaan we op zaterdag 21 september wederom de jaarlijkse zeilwedstrijd varen.

Dit jaar is het de tweeendertigste keer dat wij bij WSV de Dintel een toerzeiltocht of zeilwedstrijd naar keuze of boeienrace op het Volkerak organiseren. Al die jaren is dat voor de deelnemers een erg gezellig zeil, eet en feest weekend;

• Op vrijdagavond zitten we in de loods om onder het genot van een flesje bier of glaasje wijn de wedstrijd van morgen in te wijden.
  • Op zaterdagochtend is het druk met inschrijven, startnummers uitreiken en palaver.\
  • De deelnemende schepen varen naar het Volkerak om te starten aan een gezellige zeilwedstrijd voor het hele gezin.
  • Na de wedstrijd is het bij de loods een drukte van jewelste. Met een drankje en een broodje.
  • Na de prijsuitreiking verzorgt de slager een heerlijke barbecue met salade.
  • En als iedereen voldoende vlees en salade heeft gegeten start er een gezellige feestavond. We gaan door tot in de kleine uurtjes.
  • Op zondagochtend ruimen we met een vaste ploeg alles op en kijken we terug op weer een geslaagd weekend.

Net als vorige jaren bouwen we ook deze keer een niet nader te benoemen spelelement in. Tijdens het palaver hoor je hier meer over.

• Ook dit jaar geen hectische startprocedure.
  • Ook dit jaar geen toestanden bij het ronden van de boeien.
  • Ook dit jaar wel gezellig met vrouw, kinderen en/of vrienden een middag tactisch zeilen.
  • Ook dit jaar wel zo snel mogelijk varen om te winnen.
  • Ook dit jaar varen we de “boeienrace”

WSV de Dintel leden met een motorboot kunnen helaas niet meedoen aan deze wedstrijd, maar zijn wel van harte uitgenodigd voor de barbecue en de feestavond op vrijdag en zaterdagavond. Zijn er motorboot schippers zijn die graag met hun boot op het Volkerak willen assisteren en/of foto's willen maken, dan horen wij dat graag.

Inschrijven:

Om deel te kunnen nemen aan de wedstrijd is achter het afgeschermde deel van de website een formulier te vinden om in te vullen.

ss-10
ss-8