Nieuwsbrief Februari

Geplaatst op 03-02-2024  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Dirk van Vooren  -  Bron: Menno

Beste leden,

Langs deze weg willen wij jullie weer informeren en aandacht vragen voor het volgende:

Koffieautomaat:

Vrijdag 26 januari is een nieuwe automaat in de kantine geplaatst.

Vanwege zijn economische leeftijd moest de oude automaat vervangen worden. Om geleidelijk het cash geld op de haven uit te faseren is besloten betaling van consumpties alleen nog met een bankpas te doen. Dat zal zeker in het begin even wennen zijn.

De producten uit deze nieuwe automaat zijn exact hetzelfde als die we hadden.

Na vele jaren is besloten de prijs per consumptie te verhogen naar € 0,50.

Hoe werkt het?

Plaats een beker, kies het gewenste product, leg je bankpas op de display naast de automaat, je drankje wordt bereid.

koffiezetaparaat

3 Maart, winteractiviteit, lezing: Nieuwsgierigheid als kompas.

Wie droomt er niet van; alles verkopen en daarna met je zeilboot de wereld rond zeilen? Janneke en Wietze waagden de sprong. In acht jaar zeilden ze de wereld rond en bezochten 40 landen. Hun route was niet de 'standaard' route langs de evenaar, maar ze zochten de grote kapen van de wereld op: Kaap Hoorn in Zuid Amerika, Kaap De Goede Hoop in Zuid Afrika en Kaap Leeuwin in Australië. Ze komen op 3 maart het verhaal van hun wereldreis vertellen: over gletsjers en ijsschotsen, maar ook over tropische bestemmingen en alles er tussen in.

In een boeiende presentatie vertellen ze, gelardeerd met mooie plaatjes op het scherm, over hun reis, geluk en pech en over de hechte gemeenschap die wereldzeilers zijn.

Over hun reizen hebben ze een boek geschreven; “Nieuwsgierigheid als Kompas”. Mocht je een gesigneerd exemplaar willen: na hun presentatie zijn een aantal boeken beschikbaar (€ 19.99).

nieuwsgierigheid-als-kompas

Programma:

13.30 Gaat de deur van de loods open.

14.00 Aanvang presentatie door Janneke Kuysters & Wietze van der Laan.

15.00 Pauze, de bar is geopend.

15.30 Vervolg van de presentatie.

16.15 Gelegenheid tot stellen van vragen en discussie.

16.30 Afsluiting, de bar is geopend.

De entree voor deze middag is € 4,00 per persoon. (Middag is alleen toegankelijk voor de leden,partners van leden en introducees.

Dit bedrag graag gepast voldoen bij binnenkomst.

Geef je op voor deze gezellige zondagmiddag door een mail met naam en aantal personen te sturen naar

deenhoutepen@wsvdedintel.nl

Nieuwjaarsreceptie:

Zondag 7 januari hadden we met bijna 100 bezoekers een goedbezochte en supergezellige nieuwjaarsreceptie.

Algemene Leden Vergadering:

Noteer alvast in je agenda; de ALV is dit jaar op zondagmiddag 24 maart.

Je krijgt tijdig de “stukken” per mail toegestuurd.

Vacature bestuurslid:

Tijdens de Algemene Leden Vergadering op 24 maart treed Marn van Rhee af als bestuurslid.

Wij zijn op zoek naar een bestuurslid die tevens de planning en coördinatie van de werkverplichting in zijn portefeuille heeft.

Lijkt dit jou wat, of heb je hierover vragen, bel of mail met Marn of een van de andere bestuursleden.

Jeroen, André, Hans, Menno, Leendert-Jan, Marn, Deen.