Nieuwsbrief juni

Geplaatst op 10-06-2024  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Dirk van Vooren  -  Bron: Menno

Activiteiten kalender 2024;

Een aantal zeer geslaagde activiteiten kunnen we alweer van de kalender afstrepen.

De eerst volgende verenigingsactiviteit is de jaarlijkse BBQ tocht naar de haven van Bommenede op het Grevelingenmeer op 22-23 juni.

Dit jaar doen we dat in combinatie met een Dintelkids Optimisten evenement.

Opgeven kan op de intekenlijst in de hal van het clubhuis.

(zie voor verdere info de BBQ flyer in de bijlage).

Geslaagde activiteiten dit seizoen;

· Openingstocht op 20 en 21 april naar Strijensas, dit was een gezellig weekend voor herhaling vatbaar aldus de deelnemers.

· Pinkstertocht van de Roompot naar Stellendam. Vanwege het weer zijn 4 schepen  over zee gevaren de overige deelnemers zijn over het Haringvliet naar de super barbecue in Stellendam gevaren.

· Visconcours in de haven op 25 mei. Op de walsteiger trotseerde een grote groep hengelaas de regen. Er zijn vissen gevangen varierend in lengte van 5 tot 40 cm, met een gezellige avond als afsluiting.

· 15 schepen zeilen acht woensdagavonden om de Joop Bierkens trofee.

Een actieve club is onze conclusie.

Schone schepen;

Tijdens de ALV in april hebben we gemeld dat het thema van dit jaar “schone schepen” is. Mede om die reden hebben een aantal leden onlangs een brief gekregen. De strekking van die brief zal een ieder duidelijk zijn.

Groen onderhoud;

Wij krijgen regelmatig complimenten over onze goed onderhouden en complete haven. Maar dat gaat niet zomaar, iedere woensdag werken 2 leden aan het groenonderhoud van de haven. Vooral nu, in deze natte periode groeit het onkruid zo snel dat het bijna niet bij te houden is. Mocht je het leuk vinden om mee te werken aan het groenonderhoud, schroom niet; meldt je bij de havenmeester.

Electrische storing;

Sinds enkele weken kampen we met een vervelende electrische storing. De nacht en steigerverlichting doet het om onbekende reden niet meer. Onze techneuten zijn steiger voor steiger opnieuw aan het aansluiten. Graag begrip voor het ongemak.

ALV 24-03-2024;

Het concept verslag van de ALV 24-03-2024 is ter inzage op onze website geplaatst.

Mochten er naar aanleiding van dit verslag op -of aanmerkingen zijn dan kan je dit  melden bij de secreataris ; secretaris@wsvdedintel.nl

Bewijs van verzekering;

Naar aanleiding van onze oproep in de ALV van 2024 om een recente kopie van het verzekerings bewijs van je schip op te sturen , hebben wij nog maar weinig reacties gehad. Langs deze weg nogmaals een oproep om een recent verzekerings bewijs op te sturen als je dit langer dan drie jaar geleden voor het laatst gedaan hebt. Je kunt dit opsturen naar;  ledenadministratie@wsvdedintel.nl

Scheepvaart bericht;

Ontvingen recent een bericht van Rijkswaterstaat aangaande een stremming bij de Krammersluis voor schepen die hoger zijn dan 18,40mtr +NAP. De slijtlaag van de Krammerbrug heeft het einde van zijn levensduur en dient te worden vervangen. Tegelijkertijd wordt het asfalt van de Krammerbrug vervangen. Dientengevolge is er een stremming  in de periode van 08-07-2024 07:00 uur tot en met 19-07-2024 17:00 uur voor schepen hoger dan 18,40 mtr +NAP. Voor schepen die lager zijn is er geen stremming en kunnen via de jachtensluis passeren. We worden op de hoogte gehouden via www.vaarweginformatie.nl die jullie uiteraard ook zelf kunnen raadplegen.

ICT;

Zonder een goed werkend computersysteem kan je tegenwoordig geen verenigingsadministratie beheren.Om onze ICT commissie te ondersteunen zijn we op zoek naar een ICTer. Info: penningmeester leendertjandeurloo@wsvdedintel.nl

Fietsenmaker;

Onze leden en passanten kunnen altijd gratis gebruik maken van de blauwe WSV De Dintel fietsen. Aan die fietsen gaat wel eens iets kapot, niet alleen een lekke band. Wij zijn op zoek naar een lid die (evt. als werkverplichting) gedurende het seizoen de fietsen technisch in goede staat houdt

Vooraankondiging;

Volgend jaar in april houden we op de haven na jaren weer een 2e hands maritieme markt.

Vakantie;

Over enkele weken gaan de meesten van ons met de boot op vakantie. Dat varieert van lekker relaxen in Zeeland tot het maken van een grote reis, een ieder op zijn eigen manier.

Wij wensen jullie allemaal een fijne en veilige vakantie en vooral een behouden thuisvaart.

Geef de periode van je afwezigheid even door aan de havenmeester, zodat die weet waar de vrije passanten plaatsen zijn.

Jeroen, André, Leendert-Jan, Menno, Hans, Martin, Deen.