Zeilwedstrijd en BBQ

zeilwedstrijd

23 Augustus 2023.

Beste leden van WSV de Dintel,

Het zeilseizoen loopt weer op zijn einde. De avonden worden merkbaar korter. Afspraken voor de komende winterberging zijn misschien al gemaakt.

Maar eerst nog een "WSV De Dintel Zomerevenement"

Dit jaar gaan we op zaterdag 16 september voor de 30e keer de jaarlijkse zeilwedstrijd varen.

Net als vorig jaar varen we een wedstrijd naar keuze, “De Boeienrace”.

"Wedstrijd"

Dit jaar is het de dertigste keer dat wij bij WSV de Dintel een toerzeiltocht  of zeilwedstrijd naar keuze, de zogenaamde boeienrace op het Volkerak organiseren. Al die jaren is dat voor de deelnemers een erg gezellig weekend;

Op vrijdagavond zitten we in de loods om onder het genot van een flesje bier of glaasje wijn de wedstrijd van morgen in te wijden.

Op zaterdagochtend is het druk met inschrijven, startnummers en palaver.

De deelnemende schepen varen naar het Volkerak om te starten aan een gezellige zeilwedstrijd voor het hele gezin.

Na de wedstrijd is het bij de loods een drukte van jewelste. Met een drankje en een broodje.

De lokale slager verzorgt na de prijsuitreiking een heerlijke barbecue.

En als iedereen voldoende vlees en salade heeft gegeten start er een gezellige feestavond. We gaan door tot in de kleine uurtjes.

Op zondagochtend ruimen we met een vaste ploeg alles op en kunnen we terugkijken op weer een geslaagd weekend.

Daar we vorig jaar erg veel positieve reacties hebben gekregen varen we ook dit jaar een zeilwedstrijd met opdracht.

Dus, geen hectische startprocedure.

Dus, geen toestanden bij het ronden van de boeien.

Maar, ook dit jaar wel gezellig met vrouw, kinderen en/of vrienden een middag tactisch zeilen.

Maar, ook dit jaar wel zo snel mogelijk varen om te winnen.

* Vrijdagavond 15 september: Om 20.00 uur is de bar geopend.

* Zaterdag 16 september: 09.00 uur startnummers ophalen,  Iedere deelnemende schipper ontvangt een leuk aandenken aan deze dag.

* 10.00 uur palaver, Je krijgt uitleg over de tocht en de opdracht. (let op, dit jaar een nieuw spel element).

* Afhankelijk van het weer word een korte, middellange of lange baan gevaren.

* De baan wordt gemarkeerd door een aantal boeien, deze boeien maken deel uit van de vaarwegmarkering van het Volkerak.

* Deze boeien worden op één of andere manier tijdens het palaver bekendgemaakt,

* Er mag op het gehele Volkerak gezeild worden, ook in de vaargeul,

* Zeilen met ruimwindse zeilen zoals spinnaker of gennaker is niet toegestaan.

* Startlijn: tussen de havenhoofden van de haveningang, (startlijn zeilend passeren).

* Je mag starten tussen 11.00 uur en 12.30 uur, het tijdstip van passeren havenhoofd wordt genoteerd als starttijd.

* Je mag zelf bepalen naar welke boei je eerst vaart, gebruik je tactische kennis om zo snel als mogelijk de bij de baan behorende boeien te ronden.

* Je mag zelf bepalen of je de boeien SB of BB rond.

* Finish: tussen de havenhoofden van de haveningang is finishtijd. (na 16.00 uur kan niet meer gefinisht worden).

* De per schip gevaren tijd en SW factor bepalen het resultaat in het klassement.

* Na de wedstrijd gezellig samenzijn met broodje bal en drank.

* Prijsuitreiking, De drie snelste schepen volgens de SW factor ontvangen een mooie zeilprijs.

* Barbecue voor degenen die zich hiervoor hebben opgegeven.

* Feestavond.

WSV de Dintel leden met een motorboot kunnen helaas niet meedoen aan deze wedstrijd, maar zijn wel van harte uitgenodigd voor de barbecue en de feestavond op vrijdag en zaterdagavond.

Zijn er motorboot schippers zijn die graag met hun boot op het Volkerak willen assisteren en/of foto's willen maken, dan horen wij dat graag.

Het wedstrijdcomité bestaat uit:

Hans Agterdenbos 0630378884,

Dick Bijl 0653641158,

Mark van Boxsel 0640421767,

Jan den Hertog 0617727785,

Paul Hagens 0622493681,

Deen Houtepen 0620397284.

Indien er vragen zijn kun je met een van ons contact opnemen.

via deze link kom je bij het inschrijfformulier voor de barbecue.

Om deel te kunnen nemen aan de barbecue, volg je de instructies op het formulier.

Om deel te nemen aan deze zeil wedstrijd graag een mail met je persoonlijke en boot gegevens sturen naar hansagterdenbos@wsvdedintel.nl

In het clubhuis vindt je ook nog inschrijfformulieren, stop die na invullen in de brievenbus.

Het inschrijfgeld voor dit evenement bedraagt € 10,00 per schip. Dit bedrag dient contant en liefst gepast te worden voldaan bij afhaling van het startnummer.

Om aan de BBQ te kunnen deelnemen dien je vooraf het bedrag over te maken (€ 21,00 per persoon, kinderen tot 12 jaar € 10,50). Lees de spelregels op het inschrijfformulier.

Als retour mailen moeilijk is, kun je de ingevulde formulieren ook in de brievenbus bij het clubhuis deponeren.

Wij rekenen op een grote opkomst.

Hans, Dick, Mark, Jan, Paul en Deen.

De deelnemers aan deze wedstrijd nemen deel geheel voor eigen rekening en risico. Deelnemers zijn zich bewust dat noch de organiserende vereniging,

noch het bestuur, noch de wedstrijdcommissie enige aansprakelijkheid draagt c.q. aanvaardt  voor schade, welke dan ook, waaronder schade aan schip,

aan opvarenden en aan boord aanwezige goederen, aan derden, welke direct of indirect in verband met deelneming aan de wedstrijd zou kunnen ontstaan.